Maxine už má svou nesmazatelnou stopu v herních análech dávno vydobitou a všichni jsme se už nedočkavě vrtěli u počítače, kdy že to dorazí ta další epizoda a v úterý 28.7. k tomu konečně došlo! Pryč byl hype kolem Windows 10, kdy jsme brzy prozřeli, že to nebude snadné, jak se to na první pohled zdálo (po neúspěšných akt. a pokusech už to vzdávám a upgradovat budu až budu) a dokonce jsme i přehlídli, že se chystá Mafia 3… Já jsem se dostal ke čtvrté epizodě až teď a po minulém mindfucku, jsem fakt pospíchal, abych se dozvěděl, jak to pokračuje.

Než se dočkáme zadostiučinění v podobě slízávání smetany po naší “rewindové” smršti, tak se ze začátku dosyta nabažíme toho, co dělá z LiS tak unikátní a silně procítěný zážitek. Proto vás ještě chci jemně varovat, že tentokrát se spoilerům asi nevyhnu, každopádně je budu minimalizovat. Z počátečních záběrů na pláž s famózním hudebním podkresem by si člověk až řekl, že se to vše vrátilo do normálu, ale až uvidíme Max a Chloe spolu, zjistíme, že minulý výlet do alternativní reality nebyl jenom zlý sen. Nikdy jsem se snad nesetkal s takovýmto nápadem. A vy jako hráč se dostáváte do těžké situace (bohužel/naštěstí dočasné), kdy se zamyslíte nad tím, co je lepší? Nicméně nás může těšit (děsit) to, že ať už bychom něco v životě udělali jinak, ovlivní to zase něco jiného. Maxine si třeba vůbec nevede špatně… No nic v té depresivní vlně bez tak celou dobu plout nebudeme, čekají nás opět nostalgické minutkové zastávky s rozmlouváním se svým vnitřním já, detektivní skoro až zákysové práce, abychom se ke konci dostali vražedným tempem až k drtivému finále, který budete vydýchávat ještě několik minut poté.

Life Is Strange™_20150801145659

Jenže to jsme trošku přeskočili, ne všechno se točí, jak sami víte, kolem Max a Chloe, v Arcadii Bay už to taky začíná dost bublat a tornádo už je dost blízko, skoro až dekadentní obraz získáme při pohledu na mrtvé velryby a holoubky rozeseté všude kolem. Rovněž tvrdě narazíme (pokud jsme se nechovali zrovna hezky) u vašich údajných nepřátel. Budete se divit, jak vás nakonec překvapí i takoví slizouni jako Frank. Úkol je jasný už od začátku – Rachel Amber a my se, vám slibuji, tentokrát dostaneme setsakramentsky blízko k rozuzlení.

Tentokrát mě LiS docela dost potrápil, že jsem se musel i jednou zbaběle podívat na internet.  Dokonce už jsem zlenivěl a zapomněl, že si můžu hrát s časem. Asi bych na to přišel i tak, ale vidina vychlazeného piva mě donutila věci trošku urychlit. Nicméně si užijete i lehkého poctivého adventuření v podobě puzzlů. Kdy budete muset dávat indicie dohromady, abyste se z nich dobrali ke konkrétnímu místu, kam máte dál hledat. Bude to skoro “dexterovsky” mrazivé. Ještě se máme hodně na co těšit a skutečně věřte tomu, co na vás na netu vykoukne – posledních 20 minut to OPRAVDU bude divoké.

Life Is Strange™_20150801150922

Hraní LiS je takový malý obřad, kdy se uzavřu v pokoji a musím se na hru plně soustředit a sebemenší odtrhnutí znamená poctivý “rage”. A jak se probírám epizodami, tak vidím jaký potenciál se v LiS skrývá, nejenže vás to donutí k přemýšlení, ale hra dokáže skutečně překvapit a klame svým tělem, protože je v jádru hlubší než by se mohlo na povrchu zdát. Scénář je vážně geniální a dost dobře bych si tohle dokázal představit jako áčkovou knihu (film?), ale jsem samozřejmě rád, že to je hra.

Co naplat, že mluvené slovo fakt někdy postavám nesedí do huby, teď už přehlížím i to a už se nemůžu dočkat finále. Možná jsem trošku klidnější než minule, ale teorií, konspirací a otázek mě napadá mnohem víc než minule, to zase bude hodin strávených na Redditu… LiS už nemusí přeskakovat laťku, teď už zůstává jenom naděje v to, že LiS to neskončí a že nám vycházející hvězdy z Dontnod kutí už někde druhou sezónu. Tohle je něco víc než hra a já nad tím přemýšlím víc než by bylo zdrávo. Zkrátka a jasně tohle nemá smysl popisovat slovy, tohle je herní povinnost!

A ještě malé spoilery na závěr: Ani bych se nedivil, kdyby nás z toho nakonec vytáhla Alyssa (teda podle toho, jak se k ní chováte), docela by to bylo od ní adekvátní vrácení laskavosti. No a ten Warren? Mám toho kluka rád, ale jako kluk s ním zkrátka nechci do postele (proto jsem taky potom “rewindnul” CuTe). Stella mu sedí mnohem víc, já prostě preferuji lesbický vztah s Chloe.

Druhá strana mince:
Nedá se nesouhlasit s názorem Zbyiseka z DH, který trefně podotknul, že se nadšení lehce utlumilo… Je mi to silně proti srsti, ale přiznávám, že ani já jsem nebyl tak nadšen jako minule. To natahování citelné hlavně u ne moc dobrých puzzlů zkrátka zabolelo a s tím vrácením času, až na onen velký “mindfuck”, se moc nehrálo a je to docela škoda. Cliffhanger se mi na druhou stranu zase nezdál tak dobrý jako ten minulý. Každopádně titul hry roku, hře už neodpářu a já věřím, že tohle rozjede Dontnodu budoucnost!

Life Is Strange™_20150801131809

0