A jde to, jakmile nejsou vývojáři pod břemenem zodpovědnosti vůči hlavní sérii, jde to s radostí a jako po másle. A na výsledku je to vidět, tenhle spin-off jsem si užil pomalu více, jak třetí díl. Ačkoliv je tu jen velké hřiště, které mi ze všeho nejvíce připomnělo Uncharted: Lost Legacy – stylem průchodu. Jednotvárnost pak zboří různorodé mise ve formě flashbacků při nalezení nějakého “upomínkového” předmětu.

Stačí málo, dát dohromady partičku “hoorah” namakaných soldierů s přezdívkami jako Rookie (schválně, kdo to je), Buck, Romeo, Dare a další a vzhůru do Afriky, New Mombasa. A co jim dát do vínku kromě výrazných charakterů i hvězdné hlasy? Takže na vás bude mj. promlouvat Nathan Fillion, Adam Baldwin nebo Tricia Helfer.

Kdo to ještě neví, tak to bude bez Master Chiefa, kulisy možná znáte, ale rozhodně ne z takovéhle perspektivy. Noktovizor na hlavu, což je hlavní novinka této odbočky, kterou budete hojně využívat, protože jste se ocitli v Mombase v noci a upřímně je vidět velký a kulatý, navíc vám noční vidění umožní graficky rozlišit nepřátele od přátel. Ne, že byste těch, co po vás hned nezačnou střílet, potkali hodně. Hratelnostně se nic nezměnilo, čeká vás velká záchranná mise s twistem a nějaké čtyři hodiny v dobře známém univerzu se vším, co k Halo patří – soundtrack, akce, napětí… Nic zkrátka nechybí.

Samozřejmě, že se to neobešlo bez much, však jsme v Africe. Třeba zbytečná a neovladatelná mapa (na PC), proč jsou audiology, které doplňují příběh, nemožné sledovat bez pauzy v inventáři? To takhle jeden sleduju a po opětovném zmáčknutí “tab” padám mrtvý k zemi, poněvadž mi nedošlo, že čas běží dál. Jako v pořádku, ale v tomhle případě je to naprostá blbost. Co ti nepřátelé? Za Rookieho je to zase “cheap-respawn” při zkoumání mrtvého města a všudypřítomný pocit arénové střílečky. Jinak ještě s bezpochybně kvalitním dabingem a backgroundem je příběh a dialogy docela zbytečný a nezachrání to ani nápad s flashbacky. Dual-wielding je pryč? Proč?

Ano, zase jsem moc kritický, ale tak to má být, když se mi něco líbí, je nutné mluvit i o stinných stránkách dané věci. Já jsem se tedy u ODST bavil líp než u původního Halo 3 a ta délka taky naprosto vyhovující. Takhle by se zkrátka měly dělat pořádné DLC.

Hodnocení

7/10

0