Noroi: The Curse jsem měl na disku už neuvěřitelných 10 let a dostal jsem se k němu až teď. Ani už si nevybavuju, jak jsem na něj přišel. Takový doplněk k hraní Siren: Blood Curse, i ta backstory by seděla. Vše se točí kolem roku 1976, zmizelá vesnice Shimokage… Stačí jen zaměnit lehce rok, jméno vesnice a máme tady skutečně film podle hry. No, dobrá a teď na rovinu. Jedná se o found-footage film, Blair Witch po japonsku. Toť vše, někdo nevydrží ani prvních 15 minut, já si pamatuju, že jsem se snažil film skouknout už dávno, ale vždycky jsem u něho vydržel maximálně půl hodiny. Teprve teď po “boostu” od Siren jsem vydržel celých 120 minut.

Sledujeme průběh vyšetřování Masafumi Kobayashiho, který se zaměřuje na paranormální jevy. Nejdřív je to sousedka zásadní postavy příběhu Junko Ishii, která si stěžuje, že slyší vedle dětský křik. Do toho si odskočí Masafumi na přednášku s hodně výstředním senzibilem Horim, aby toho nebylo málo, herečka Marika se po jedné návštěvě svatyně, kde se vyskytují duchové, začne plést kruhy a chodit ze spaní. A ještě nám chybí ztracená dívka Kana, která v televizních experimentech předvádí své nadpřirozené schopnosti.

Že v tom máte bordel? Inu Japonsko, do toho ještě ektoplazmatické červi a zmizelá embrya. Pořád nejste vlákání do spárů Noroi? Jinak s těma dívkama s nadpřirozenýma schopnostma. To máme i u nás v Čechách, shodou okolností jsem to sledoval v pozadí při psaní recenze u dokumentárním filmu s Jardou Duškem – Zrcadlení tmy. To je paralel! Záleží na vaší úrovni zjetí, jak moc jste ochotni tolerovat excentrické výstupy Hira a další nezáživné předěly. Nedivil bych se vám, kdybyste si řekli, že to je totální blbost a ztráta času. Já naštěstí odkojen dostatečným zjetím jsem vydržel a nelitoval jsem toho. Pravá síla Noroi tkví v závěrečných 20 minutách, kdy se vše rozjede naplno. A že jenom skutečnost, co vás nutí se podívat na internet, jestli to je na základě skutečnosti a zda Masafumi žije, je důkazem toho, že se jednalo o dobrou práci. Možná bych čekal ještě více strachu a explicitních scén. Nicméně je nutno říct, že nebýt tam té omáčky kolem, tak by to nepůsobilo tak věrohodně. Už teď by se dalo namítat, co na tom působí věrohodně? Nevadí, pokud máte rádi found-footage filmy, ale už jste unavení Paranormal Activity a americkou stereotypní produkcí, zkuste Noroi, mně to jenom pořád říká, že bych těch japonskejch filmů měl vidět víc, baví mě to. Od Noroi jsem fakt nečekal ani těch posledních dvacet minut nic. Ve výsledku to celkem uteklo a udrželo si mou pozornost. Víc takových. Kagutaba!

Hiro and Kobayashi - main protagonists of Noroi movie

HODNOCENÍ

6/10