„A co jsi mu prodal Lloyde?“ „Peteho.“ „Cože tys prodal slepýmu klukovi mrtvýho ptáka?“ „JOOOOOOO! Ehm… jo.“

Hahaha, pamatujete na tuto legendární hlášku z filmu Blbý a blbější? Já teda jo, i když mě to bylo silně otravné kvůli tomu, že jsem měl taky anduláka (never forgive), tak se to k tomuhle prostě hodí. P.T. („pí tý“ – jako Pete ve zmiňované narážce) je už hodně provařená věc, která celkem virálně zahrnula internet, nebo vám to už neleze na nervy? No, já k tomu přidám. Já jsem samozřejmě jako fanda Silent Hill nemohl odolat, je možná škoda, že se to profláklo o skutečné povaze tohohle hratelného teaseru tak rychle, ale rozhodně to ani neodradilo. Každopádně tohle byl naprostý sukces. Tohle byl „výmysl“! Věřím, že se toho chytnou i ostatní tvůrci, protože tohle je fakt originální způsob, jak udělat reklamu hře. I když série jako SH ani moc reklamu nepotřebuje, tohle ji jen ještě víc pomohlo.

Silent Hill mám moc rád, druhý díl této strašidelné série považuji doteď jako za jednu z nejlepších her vůbec. Samozřejmě, že jsem moc nežral to, jak budu zesranejch strachy a co se všechno o tohmhle teaseru napovídalo, ale ono kupodivu všechno nebyly jen pouhé kecy. Nechci se chlubit, jen si lehci honit triko, ale já bych na to přišel i bez konce, že se jedná o Silent Hill, podobné zvuky, styl… Co jiného by to mohlo být… Jsem tedy naprosto nadšen a po opravdu epic fail oznámením o tom, že nový Tomb Raider vyjde jen na XONE, jsem se rychle zklidnil exkluzivitou projektu Silent Hills a dokonce i Dreamfall má exkluzivitu (teda ve srovnání s XONE). Já vím, že tohle naříkání je celkem dost záhodné, protože to je ve výsledku docela jedno, ale když už si ten PS4 koupíte, že… tak musíte být vytočení. O tom jsem nechtěl psát, na pořadu dne je P.T. Jsem hodně zvědavý na dost věcí, třeba jestli se k SH vrátí Yamaoka, jesti to Silent Hills znamená nějakou epizodickou sérii a jak to vlastně bude vypadat.

Rozhodně vím, že se nemůžeme zklamat, po lehce kontraproduktivním posledním Silent Hillu: Downpour nás čeká snad návrat ke kořenům a tomu prohlášení o tom, že se posereme strachy, naprosto věřím. Já mám horory moc rád, to je o mně známo, bojím se rád a i když mě zase něco jen tak nerozhází (taky jsem nehrál věci jako Amnesie se sluchátkama), tak u SH jsem měl lehce hypertenzi (kterou mám jen tak mimochodem normálně pořád) ještě o stupeň výš. Jo, taky jsem moc zvědavej na to, jak bude ve skutečnosti Fox engine pracovat, škoda, že grafiku museli downgradnout kvůli potřebám, moc rád bych to viděl v plné síle, protože tohle je bohužel fakt trošku málo na next gen, na druhou stranu ty drobné věci samotného enginu, které si můžete přečíst třeba na NEOgafu věští, že máme, co s dočiněním s dobře vypadající a hratelnou peckou. No, kdo ví, jak se nakonec bude nový SH ovládat, jestli to bude FPS, TPS… A co ty jména a Daryl!!! On tam fakt do tohohle universa sedí, jak prdel na hrnec. Norman Reedus je perfektní herec s výraznou osobností a konečně to bude moci  naplno rozbalit než v hloupočké střílečce ze světa The Walking Dead. Fakt věřte tomu, že tohle bude pecka. Jsem moc rád, že se pro tuhle věc vývojáři rozhodli, tohle potřebujeme hráči jako Colin drbání.

A k samotné hře? No, rozhodně jsem jí nepřešel za hodinu a jo musel jsem si i vyhledat návod, tedy až ke konci hry, teď budu lehce SPOILOVAT, tak dejte bacha a když tak začněte číst až od kapitálek „end of spoiler“… Díky nastavené nízké světlosti jsem nebyl za boha schopnej najít tu díru ve zdi a to jsem ji sám v tý koupelně zkoumal z druhé strany :). Tamty věci k „dopuzzlování“ fotky bych sám asi taky jen tak nedopátral a konec? To mi trvalo to šukání snad hodinu. A to jsem dělal to, co se má. Chodil jsem 10 kroků od hodin – dokonce mi jednou už vibroval, ale já se blbec hnul. Celou hoďku jsem mluvil do mikrofonu – „hello Lisa“, „where are u Lisa“ a jiné pokřiky. Sice jsem pak zjistil, že jsem pořádně nezarazil kolík do ovladače, ale to je jedno, takže jsem si tady mluvil, jak kokot k hovnu (nevadí vám ty sprostá slova?). Ale ani pak jsem při už opravdu zaplém mikrofonu nějak nedonutil věci dát do pohybu, vždy se mi ozval pláč až po deseti krocích, ale podruhé ten fetus nezařvat a nezařvat. Až pak jsem tak nějak dělal všelijaký „koziny“, až se to povedlo a já to „dohrál“. No, donutilo mě to koupit si aspoň Outlast a vyzkoušet ovládání PS hlasem. END OF SPOILER 

No, jinak to bylo moc pěkný, rozhodně lepší jak teaser od Asylum. Sice jsem se párkrát zasekával, než mi docvaklo, že mám zvolit jiný postup a viz výše, ale jinak fajné. Ale jo byl jsem fakt posranej strachy, neříkám, že díky tomu zasekávání jsem byl už tak nějak mimo nebezpečí, ale párkrát mě ta „kurva“ fakt vylekala, SKUTEČNĚ jsem sebou cuknul a dostal husí kůži. Jasně, že to nebylo tak drastické, jak vám můžou nastíňovat ostatní hráči, ale to stačí, u jaké hry se vám to povede, že sebou cuknete a naběhne vám husina? A to navíc v osvětlené místnosti a v okolí lidí. Sice bych asi měl o mnoho intenzivnější zážitek u monitoru se sluchátky ve tmě a sám, ale…

Je vidět, že Kojima umí pracovat se strachem, jemu můžete věřit, že si tu „infamous“ hlášku jen tak nevymyslel jako Romero s Daikatanou. Navíc se i pro fandy snuffu dočkáte té krve a znetvořených monster.  Jako fakt fuj, je to fakt nepříjemné takovéhle nájezdy od duchů. Kašlete na to, co je všude psáno a udělejte si prostě názor sami, ale věřte mi, že největší husinu budete mít na konci, kdy se už snad jako já, budete třást až se zase projdeme v Silent Hill(s). Tenhle teaser je must play, jako byste si pustili video na YT, taky si ho přece nenecháte od někoho převyprávět.