Vždycky jsem byl mainstreamový hráč, už v dobách, kdy se nevědělo, co to slovo znamená. Vždycky jsem hltal ty áčkové hry, akorát jsem je kvůli omezenosti hw nemohl hrát, a tak to asi bude pořád. Už teď se těším, až si zahraju Uncharted 4, nového Tomb Raidera, Silent Hills, Witchera 3 a další a další. Indie hry mě vždy míjely obloukem. Dříve, když to taky ještě nebylo obvyklé slovo, jsem za indie považoval takové ty kraviny, které se přikládaly k Level CD, aby vyplnily místo a člověk s nima strávil maximálně deset minut. A podívejte se, jak je to s „takovými“ hrami dnes, věnují se jim magazíny a dostávají hlavní místo v recenzích a to nejen, když je herní sucho. A už to nejsou jen věci k ukrácení dlouhé chvíle v práci. Jsou to i projekty, které jsou téměř nekonečné a některé zaberou klidně i 20 hodin. Nedávno jsem strávil 8 hodin a snad i více u FEZu, aniž bych si vůbec uvědomoval, že mě to baví. Zkrátka jsem to hrál a hrál a najednou bylo 7 hodin večer. Možná, jsem si to jen nechtěl přiznat, ale něco mi prostě nedalo a já to musel hrát a hrát, aniž bych vědomě věděl, že mě to hrozně baví a chci to hrát. Takový pocit jsem neměl, ale i přes to všechno jsem se do toho zahryznul pomalu, jak tenkráte třeba do GTAV.

Jako člen PS+ programu jsem měl možnost si zahrát na PS4 hru Road Not Taken. Spustil jsem jí, zjistil jsem, že se nedá tou blbou hůlkou pomalu mířit, zachránil jsem pár harantů a bylo po mně, tak to teda ne. Jenže! Po dohrání FEZu mi to nedalo, přečetl jsem si recenzi, myslím, že na Gamespotu, kde RNT chválili a já to zkusil znova a hle ono je to docela dobrý! Já se do toho zase zakousnul na hoďku. Všechno je to na osobním přístupu, to, že nemůžete mířit, je přece účelem, abyste si rozmysleli všechny vaše kroky dostatečně pečlivě, navíc je prostředí procedurální, takže to chce i trochu štěstí.

Abych to vysvětlil, ve hře se ujímáte tajemné postavy v kápi, která se dostane do městečka, kde se ztrácejí děcka v lesích a starostliví rodiče je nemohou najít. Vy naštěstí máte kouzelnou hůlku a dokážete levitovat s předměty a odhazovat je, avšak pouze  na stranu, na kterou s předmětem míříte. Zajímavý nápad. Sice jsem podruhé chcípnul už ve 4. dnu, ale buďte si jistí, že se k RNT brzy opět vrátím. Musíte i odhazováním a přenášením kombinovat předměty. Můžete i konverzovat s NPC charaktery, obchodovat a získávat si jejich přízeň. Navíc je po lokacích rozeseto několik minipříběhů a předmětů, které jste třeba před tím nenašli, habaděj. Zkrátka a dobře vám radím Road Not Taken zkusit, sice jsem víc skočil po FEZ, ale RNT není vůbec špatné a pokud jste členy PS+, tak je to zdarma!