Tak zase jsem měl možnost po nějaké době skouknout nějaký ten filmek a to vskutku zajímavý film – Pád Třetí říše, tenhle film mě dostal také svou délkou – dvě a půl hodiny, ale nijak jsem času nelitoval. Film jsem viděl pouze s německým dabingem a českými titulky a mělo to pořádnou atmosféru, hlavně Vůdce byl dobrý. Tenhle film sklidil velký humbuk, protože vypadá jako kdyby líčil Němce jako ty chudáky, jako hrdiny a musím říct, že mi to taky tak připadalo. Film vlastně vypráví o posledních dnech kancléře Adolfa Hitlera, neříkejte, že ho neznáte :), z pozice jeho sekretářky Traudl Junge, film je podle literární předlohy a scénář má na svědomí Bernd Eichinger. Film je opravdu zajímavý, úplně cítíte strach z Hitlera. Ve filmu se objevují všichni známí generálové z 2. světové války. Uvidíte zde např. i Evu Braunovou. Je opravdu zajímavé sledovat Hitlerův vztek, když se generálům nedaří a jeho sen se stává neskutečným, zajímavé je vidět děti, jak se snaží naplnit jeho sen a pomáhají mu opravdu neskutečným způsobem. Hitler stále věří, že se vše v dobré obrátí, ale nakonec se rozhodne spáchat sebevraždu a v poslední hodině filmu začínají pořádné situace, pro mě to bylo i trošku víc ulítlé, každý se tam ke konci střílel do hlavy a polykal jedy, dost mě teda dostalo, jak matka 6 dětí (nebo kolik jich bylo) je hezky postupně likviduje. To je opravdu moc husté. Nakonec ještě před závěrečnými titulky se dozvíte, co se stalo s lidmi, co jste viděli ve filmu (alespoň část – ty nejznámější). Film se mi celkem líbil, akorát byl poněkud tvrdý a některé scény jsou opravdu nechutné, takže dávám 80 %. V celém článku najdete nějaké screeny. (UPDATE 04.08.08: To víte, v té době jsem ještě neviděl Vase de noces, Guinea Pig apod. 🙂

Pád Třetí říše (Der Untergang)

Hrají: Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Julianne Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habisch

Distribuce: Bontonfilm