Ať si říká každý, co chce. Tak 2Pac je prostě legenda. A je ostuda, kdyby někdo nevěděl o koho jde. Tato hudba hodně lidem nic neřekne – ano, jedná se o rap/hip-hop. Ale o ten nejlepší, jaký jsem v životě slyšel. 2Pac měl zajímavý život, nejvíce se toho dozvíte na uvedených odkazech, tady okolo. A doporučuji si přečíst jeho životopis. A začátek si dovoluji zkopírovat i sem: „2Pac je člověk, kterého si každá skupina lidí pamatuje zcela jinak. Jedni si pod jeho jménem představí skvělého rappera, básníka, herce, skladatele, revolucionáře moderní doby a rozeného vůdce. Umělce, který byl po celý svůj život nepochopen. Pro druhé byl synonymem pro nezřízený život, ztělesněnou gangsterskou mentalitu – pohrdání veškerými pravidly systému. Ať tak či onak, za svůj krátký život toho dokázal více, než dokáže kdokoli jiný za celé století. Pro celé generace se stal inspirací, zdrojem, který podává nezkreslené informace prostřednictvím hudby. Těžko říct, jaké bylo jeho poslání? Jeho smrt připomíná tragédii z pera Shakespeara a dovolím si říct, že není dne, kdy by si na něj hip hopový svět nevzpomněl. Není jednoduché propagovat heslo, které se nakonec stane vaším osudem. Tato osobnost nedokázala změnit svět k lepšímu, ale věřila myšlenkám, které by svět změnit dokázaly. Nejen že jim věřila, ale dokonce je razila, což je mnohdy několikanásobně těžší. Vypořádala se se zástupy skalních fanoušků a útoky nepřátel. Více než kdy jindy platí, že dobří umírají mladí, bohužel. Učit se z bolesti eventuelně z neštěstí a dokázat obrátit svou nepřízeň osudu do ctižádosti, to je opravdové vnitřní bohatství. Udržet si svoje zásady i v případě, že mě to bude stát holý život. Stejně tak jako získat ponaučení. Nelze posuzovat člověka podle jeho činů, ale za celý jeho život, od začátku do konce.

Už by vám mělo být jasnější o koho vlastně jde, tohle není prostě jen obyčejný rapper. Jeho životopis je opravdu pozoruhodná věc, i když ztropil zřejmě hodně blbostí, ve výsledku to pro mě špatný člověk není. A patřím tedy do té první skupiny. Na 2Paca jsem přišel díky hraní GTA:SA. Poté jsem si stáhl pár alb a začal jsem se o něho docela zajímat a jeho smrt je fakt něco nad čím by se dalo dumat hodně dlouho. Ty teorie jsou vážně neuvěřitelné. Ale myslím si, že je 2Pac mrtvý. Pro mě je to prostě pozoruhodná osobnost a většina jeho songů jsou pro mě prostě hitovky. Prostě někoho ten styl neosloví nikdy, ale tady jde o texty, o chuť s jakou je 2Pac skládal, jejich poselství, atd. Např. ke konci života dokázal v rekordně krátkém čase udělat skvělá alba. 2Pac zemřel ve 25 letech. Ale v mnoha lidech žije dál. Zajímavé je, že i u nás v ČR se najde celkem velká komunita, která ho uctívá. Takže v ČR nepatří ani náhodou mezi neznámé osobnosti. Prostě i když vám 2Pac nic neříká, zkuste to. Teď ještě nabídnu recenzi jeho prvního a velice úspěšného alba. A ještě jednou 2Pac je pro mě nejlepší rap/hip-hop umělec.

Několik odkazů:

2Pac – 2Pacalypse Now

Tracklist:

1. “Young Black Male” – 2:35
  2. “Trapped” (featuring Shock G) – 4:44
  3. “Soulja’s Story” – 5:05
  4. “I Don’t Give a Fuck” (featuring Pogo) – 4:20
  5. “Violent” – 6:25
  6. “Words of Wisdom” – 4:54
  7. “Something Wicked” (featuring Pee Wee) – 2:28
  8. “Crooked Ass Nigga” (featuring Stretch) – 4:17
  9. “If My Homie Calls” – 4:18
  10. “Brenda’s Got a Baby” (featuring Dave Hollister) – 3:55
  11. “Tha’ Lunatic” (featuring Stretch) – 3:29
  12. “Rebel Of The Underground” (featuring Ray Luv and Shock G) – 3:17
  13. “Part Time Mutha” (featuring Angelique & Poppi) – 5:14

2Pacovo debutové album 2Pacalypse Now z roku 1991 sklidilo velký úspěch. Pilotní singl Brenda’s Got a Baby vůbec odstartoval 2Pacovu budoucí kariéru. Celé album je inspirováno Tupacovým dětstvím. Najdete v něm ohlas na sporná témata. Rapper se stal uchem ulice a zpravodaj pro společnost. V těch textech je imho velká truth. Album na mě působí velice pěkným dojmem. U některých songů mám chuť rapovat s Tupacem. Mezi mé nej skladby patří: Part Time Mutha, Brenda’s Got a Baby, I Don’t Give a Fuck. A samozřejmě moje nejoblíbenější skladba z celého alba, ne-li vůbec – Words of Wisdom. Prostě 2Paca mám rád a tohle je jedno z nejoblíbenějších alb. Za chvíli 2Pac pokoří v mé oblíbenosti Rush, lol – Rush mám stejně asi radši, ale prostě… No a taky si konečně musim sehnat zbytek diskografie. Zkuste to! U další recky alba zase někdy a doufejme brzy. Toto album ponechávám bez hodnocení.

0